لوله بازکنی دراصفهان شرکت لوله بازکنی در اصفهان

لوله بازکنی دراصفهان

لوله بازکنی دراصفهان

بارهایی که منجر به رشد سریعتر غیرمنتظره عیوب می شود، هر گونه خرابی به صورت نشت پایدار رخ می دهد و باعث پارگی بزرگ لوله نمی شود. این نشت پایدار توسط سیستم نظارت بر نشتی مدت‌ها قبل از بروز هرگونه آسیب دیگری شناسایی می‌شود (بارتولوم و همکاران، 1996).اگر LBB با احتیاط کافی اعمال شود، نباید پارگی بزرگ لوله را در نظر گرفت. به منظور بررسی LBB طول ترک بحرانی، 2ccrit، که چنین گسیختی را آغاز می کند، باید با حداکثر طول یک عیب که قابل تعمیر نخواهد بود و در بدترین حالت از طریق دیوار رشد می کند و نشتی پایدار ایجاد می کند. بنابراین محاسبه طول بحرانی ترک جزء اصلی تجزیه و تحلیل ایمنی یک سیستم لوله کشی است.در سیستم اولیه و ثانویه راکتورهای آب سبک مدرن (LWR) به ندرت لوله‌های جوش داده شده طولی با قطرهای بزرگ‌تر را انتخاب می‌کنیم. بنابراین بیشتر جوش هایی که باید ارزیابی شوند، جهت گیری محیطی دارند. با توجه به طول لوله های موجود، تنها تعداد کمی از این جوش ها قطعات لوله های مستقیم را به هم متصل می کنند، بخش عمده آن در نزدیکی خم ها، نازل ها یا قطعات T قرار دارد (مثلا StadtmuÈ ller و Sturm، 1996). بنابراین عیوب بین Seg-همانطور که در بسیاری از پروژه های تحقیقاتی مورد بررسی قرار می گیرند، لوله های مستقیم در کار عملی تجزیه و تحلیل ایمنی گیاهان واقعی استثنا هستند (شکل 1 را ببینید). برای غلبه بر این مشکل، باید در نظر می‌گرفتیم که چگونه می‌توانیم روش‌های توسعه‌یافته برای لوله‌های مستقیم را به جوش نزدیک خم‌ها ترسیم کنیم.در این مقاله ابتدا پاسخ الاستیک خم ها را مطالعه می کنیم. در مرحله دوم، ما یک سری محاسبات غیر خطی عنصر ®نیت لوله‌ها و خم‌های مشابه را ارائه می‌کنیم تا در مورد روابط شرایط بارگذاری و اندازه‌های بحرانی ترک بیاموزیم، زیرا روش‌های پذیرفته‌شده برای تعیین طول بحرانی ترک 2ccrit در جوش‌های اتصال وجود دارد. قطعات لوله های مستقیم هندسه لوله‌ها و خم‌ها با ترک‌های دیواره از طریق (ر.ک. شکل 2) نشان داده شده است: r، شعاع لوله; t، ضخامت دیوار؛ R، شعاع خمش؛ l، طول لوله متصل؛ u، زاویه خم شدن آرنج؛ الف، زاویه ترک نیم دیوار فرورفتگی. شرایط بار (ر.ک. شکل 3): p, فشار; M0، گشتاور خمشی خارجی (یا پیچشی). g0، چرخش انتهای لوله (خم شدن یا پیچش).ما بین بسته شدن (همانطور که در شکل 3 نشان داده شده است) یا لنگر خمشی باز و همچنین ممکن است ترک در داخل یا خارج خم قرار گیرد، تفاوت قائل می شویم. بارگذاری پیچشی در این مقاله در نظر گرفته نشده است.

لوله کشی در اصفهان لوله بازکنی در اصفهان

لوله کشی در اصفهان

لوله کشی در اصفهان

به عنوان ورودی بیشتر، ما به خواص مواد الاستو پلاستیک و مکانیک شکست نیاز داریم که توسط: E، مدول یانگ. n، نسبت پواسون؛ s(o)، قانون کرنش تنش الاستو پلاستیک. JI، مقاومت ترک در شروع ترک. JR، مقاومت در برابر ترک در گسترش ترک. تعیین طول ترک بحرانی از طریق جداره در جوش‌هایی که لوله‌های مستقیم را به هم متصل می‌کنند، یکی از مسائل مورد بررسی در تحلیل ایمنی سیستم‌های لوله‌کشی NPP است. جدول 1 (Bartholome و همکاران، 1996) برخی از رویکردهای مورد استفاده در کاربردهای عملی را ارائه می دهد، علاوه بر این، ما به روش JPIPE اشاره می کنیم که توسط Bartholome و همکاران بیان شده است. (1997).همه این رویکردها به اندازه‌های بحرانی ترک تقریباً یکسانی منجر می‌شوند، وقتی برای مشکلات مشابه اعمال می‌شوند، اما GE-EPRI و JPIPE علاوه بر این، تمایز بین بارگذاری با نیروی کنترل‌شده و جابجایی را امکان‌پذیر می‌سازند.این واقعیت که بیشتر جوش ها بین قطعات لوله های مستقیم قرار ندارند منجر به عدم اطمینان در تجزیه و تحلیل ایمنی می شود. برای مقابله با این مشکلات، در برخی موارد بدون هیچ استدلال معتبر، این فرض مطرح می شود که تفاوت زیادی بین جوش در لوله ها و خم های نزدیک وجود ندارد. گاهی اوقات تنش عامل توسط عاملی بزرگ می شود که باید نشان دهنده تنش افزایش یافته در خم باشد (به بخش 2.2 مراجعه کنید). از آنجایی که این بزرگ‌نمایی تنش به دلیل تنش خمشی محیطی است، که بر جوش در انتهای خم تأثیر نمی‌گذارد، این رویکرد فاقد پس‌زمینه نظری نیز هست.بنابراین ما باید بررسی می‌کردیم که آیا رابطه‌ای کلی برای مقایسه جوش‌ها در خم‌ها با جوش‌های لوله‌های مستقیم وجود دارد یا خیر. با توجه به اینکه بیشترین خمش در لوله کشی گرم حالت بسته شدن است، ما عمدتاً بر روی این نوع بارگذاری تمرکز می کنیم.ابتدا می خواهیم پاسخ الاستیک آرنج ها را مطالعه کنیم. در (Diem, 1994) خلاصه بسیار مفصلی از این موضوع ارائه می کنیم. همانطور که در Bartholome و همکاران، 1996 و در شکل 3 نشان داده شده است، بارگذاری لوله ها و خم ها ناشی از: (1) فشار است. (2) لنگرهای خمشی (و پیچشی) عملی؛ (3) جابجایی (یا چرخش) انتهای لوله. (4) وزن؛ (5) بارهای گذرا ناشی از خدمات و شرایط اضطراری (انبساط حرارتی، زلزله و غیره).شکل 4 بارگذاری چنین بخش کوتاهی از یک سیستم لوله کشی معمولی را نشان می دهد که فشار و بارهای حرارتی را متمایز می کند. ما در این مورد از یک لوله، مشابه لوله‌های خنک‌کننده اولیه (PCL) در یک راکتور آب تحت فشار (PWR) خاطرنشان می‌کنیم که تنش ناشی از انبساط حرارتی اساساً بزرگ‌تر از تنش ناشی از فشار است (یا تنش کوچک‌تر توسط وزن).